Niestety nasze miasto znowu pojawia się w mediach w negatywnym kontekście. Powodem tego jest tolerowanie nepotyzmu przez prezydenta Bytomia.
Dzisiejsze
(16 grudnia 2022) media przynoszą informację o kulisach przejścia marszałka
województwa śląskiego Jakuba
Chełstowskiego do ruchu „Tak dla Polski”. Pośród informacji, jakie publikuje „Dziennik
Zachodni” oraz TVP Info pojawia się także wątek związany z naszym miastem.
Czytamy tam między innymi:
"
(...) Inną kluczową postacią z otoczenia Chełstowskiego miał być Bartłomiej
Wnuk – ekspert do spraw organizacji wydarzeń w Śląskim Funduszu Rozwoju. Jak
czytamy, to założyciel spółki, która za 10 tys. zł miesięcznie prowadziła
facebookowy profil bytomskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej.
„Żona
Bartłomieja Wnuka – Małgorzata Węgiel-Wnuk jest rzecznikiem prasowym miasta
oraz Naczelnikiem Wydziału Komunikacji Medialnej i Promocji” – podkreślono. Jak
dodano, „firma Wnuka podpisała z bytomskim PEC umowy na kwotę 397 496,95 zł”.
Z
kolei w materiale „Dziennika Zachodniego” możemy przeczytać o innym wątku
związanym z Bytomiem, który dotyczy funkcjonowania spółki Media Operator,
wydającej w naszym mieście portal bytomski.pl.
Media
Operator to podmiot, który przebojem wdarł się w ostatnich latach na rynek
medialny na Śląsku. Powstały praktycznie z niczego szybko zyskał uznanie Urzędu
Marszałkowskiego i spółek podległych marszałkowi Jakubowi Chełstowskiemu. Z
dostępnych w Internecie numerów tygodnika bytomski.pl, którego redaktorem
naczelnym jest właśnie Prezes Media Operatora Daniel Lekszycki wynika, iż
pieniądze z tego źródła płyną do Media Operatora szerokim strumieniem. Media
Operator to firma budująca tzw. nowe media, czyli sieć miejskich portali
informacyjnych o niewielki, zasięgu. Jednak ilość i jakość reklam
zamieszczanych na tych portalach świadczy o dobrze wypracowanej metodzie
finansowania, a przez to budowania przychylności lokalnych mediów dla Jakuba
Chełstowskiego i jego obecnych akolitów.
Przywołane
materiały prasowe można przeczytać:
Jakub Chełstowski zmienia front. Media ujawniają siatkę powiązań interesów wokół polityka - tvp.info