środa, 29 czerwca 2022

Podwyżką w bytomian

 


Jak informuje Miasto Bytom, z dniem 1 lipca 2022 roku wejdzie w życie podwyżka cen ciepła która dotyczyć będzie  części mieszkańców Bytomia, którym Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. dostarcza ciepło wytworzone w ciepłowniach w Zabrzu i Miechowicach. Nowa taryfa będzie obowiązywać więc klientów grupy A; A1, A2, A3, A4 czyli m.in. odbiorców ciepła systemowego ze Śródmieścia, Rozbarku, Miechowic, Łagiewnik, Szombierek oraz Karbia.

Sprawę opisał jeden z bytomskich portali informacyjnych:

 

Podwyżka motywowana jest zmianą ceny, jaką za dostarczane ciepło pobiera jego wytwórca, forma Fortum Silesia SA. Łączny skutek wprowadzenia taryfy Fortum Silesia SA dla odbiorców wyniesie około 24%.

PEC w Bytomiu jest spółką, w której wiodącym właścicielem jest Miasto Bytom. Przypomnijmy, iż w czasie niedawnej konferencji prasowej, radni opozycji poinformowali o niebotycznie wysokich umowach, jakie spółka ta podpisuje od kilku lat z formą prowadzoną przez kolegę prezydenta Mariusza Wołosza, a jednocześnie męża Rzecznik Prasowej Urzędu Miejskiego oraz Naczelnik Wydziału Promocji Małgorzaty Węgiel-Wnuk.

Jak ujawniono w czasie konferencji prasowej, już od roku 2019 spółka PEC, której większościowym udziałowcem jest Gmina Bytom reprezentowana przez prezydenta Bytomia rozpoczęła podpisywanie umów z firmą Bartłomieja Wnuka „Wnuk Consulting”.

PEC podpisał szereg umów z „Wnuk Consulting” na łączną kwotę ponad 397 000 zł. Umowy dotyczyły szeroko pojętych działań promocyjnych, takich jak utworzenie i prowadzenie kont Bytomski Alarm Smogowy czy Radzionkowski Alarm Smogowy na Facebooku i Instagramie, promowanie Bytomskiego Alarmu Smogowego na jednym z lokalnych portali internetowych, umieszczanie postów nawiązujących do działalności przedsiębiorstwa itp. Wszystko to pomimo faktu, iż w PEC funkcjonuje Dział Marketingu i Analiz, którego pracownicy mogliby zająć się tego typu działalnością.

Bartłomiej Wnuk i jego firma otrzymywał zlecenia wszędzie tam, gdzie na stanowiskach decyzyjnych znajdował się Mariusz Wołosz. Wcześniej był to między innymi Szpital nr 2 im. dr Tadeusza Boczonia w Mysłowicach, gdzie dyrektorem w latach 2014-2018 był Mariusz Wołosz, a firma Media Consulting Wnuk, a następnie Wnuk Consulting także zajmowała się promocją szpitala poprzez m.in. zamieszczanie treści na stronie internetowej placówki czy prowadzenie strony szpitala w serwisie Facebook.

Czy w obliczu konieczności podwyższenia opłat za dostarczane usługi Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej zrewiduje swoje umowy na działania promocyjne? Wydaje się to ze wszech miar konieczne, bowiem zaoszczędzone w ten sposób pieniądze, można byłoby przeznaczyć na zniwelowanie podwyżek, które uderzą w kieszenie mieszkańców miasta.

Przypomnijmy także, iż PEC był partnerem organizowanych w ostatni weekend w mieście Dni Bytomia. Niestety Miasto Bytom nie ujawniło jak dotąd kwoty, jaką Przedsiębiorstwo prawdopodobnie wydatkowało ze swojego budżetu na organizację tej imprezy.


Facebook