Jak informuje Miasto Bytom, z dniem 1 lipca 2022 roku wejdzie w życie podwyżka cen ciepła która dotyczyć będzie części mieszkańców Bytomia, którym Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. dostarcza ciepło wytworzone w ciepłowniach w Zabrzu i Miechowicach. Nowa taryfa będzie obowiązywać więc klientów grupy A; A1, A2, A3, A4 czyli m.in. odbiorców ciepła systemowego ze Śródmieścia, Rozbarku, Miechowic, Łagiewnik, Szombierek oraz Karbia.
Sprawę
opisał jeden z bytomskich portali informacyjnych:
Podwyżka
motywowana jest zmianą ceny, jaką za dostarczane ciepło pobiera jego wytwórca,
forma Fortum Silesia SA. Łączny skutek wprowadzenia taryfy Fortum Silesia SA
dla odbiorców wyniesie około 24%.
PEC
w Bytomiu jest spółką, w której wiodącym właścicielem jest Miasto Bytom.
Przypomnijmy, iż w czasie niedawnej konferencji prasowej, radni opozycji
poinformowali o niebotycznie wysokich umowach, jakie spółka ta podpisuje od
kilku lat z formą prowadzoną przez kolegę prezydenta Mariusza Wołosza, a
jednocześnie męża Rzecznik Prasowej Urzędu Miejskiego oraz Naczelnik Wydziału
Promocji Małgorzaty Węgiel-Wnuk.
Jak
ujawniono w czasie konferencji prasowej, już od roku 2019 spółka PEC, której
większościowym udziałowcem jest Gmina Bytom reprezentowana przez prezydenta
Bytomia rozpoczęła podpisywanie umów z firmą Bartłomieja Wnuka „Wnuk
Consulting”.
PEC
podpisał szereg umów z „Wnuk Consulting” na łączną kwotę ponad 397 000 zł. Umowy dotyczyły szeroko pojętych działań
promocyjnych, takich jak utworzenie i prowadzenie kont Bytomski Alarm Smogowy
czy Radzionkowski Alarm Smogowy na Facebooku i Instagramie, promowanie
Bytomskiego Alarmu Smogowego na jednym z lokalnych portali internetowych,
umieszczanie postów nawiązujących do działalności przedsiębiorstwa itp.
Wszystko to pomimo faktu, iż w PEC funkcjonuje Dział Marketingu i Analiz,
którego pracownicy mogliby zająć się tego typu działalnością.
Bartłomiej
Wnuk i jego firma otrzymywał zlecenia wszędzie tam, gdzie na stanowiskach
decyzyjnych znajdował się Mariusz Wołosz. Wcześniej był to między innymi
Szpital nr 2 im. dr Tadeusza Boczonia w Mysłowicach, gdzie dyrektorem w latach
2014-2018 był Mariusz Wołosz, a firma Media Consulting Wnuk, a następnie Wnuk
Consulting także zajmowała się promocją szpitala poprzez m.in. zamieszczanie
treści na stronie internetowej placówki czy prowadzenie strony szpitala w
serwisie Facebook.
Czy
w obliczu konieczności podwyższenia opłat za dostarczane usługi
Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej zrewiduje swoje umowy na działania
promocyjne? Wydaje się to ze wszech miar konieczne, bowiem zaoszczędzone w ten
sposób pieniądze, można byłoby przeznaczyć na zniwelowanie podwyżek, które
uderzą w kieszenie mieszkańców miasta.
Przypomnijmy
także, iż PEC był partnerem organizowanych w ostatni weekend w mieście Dni
Bytomia. Niestety Miasto Bytom nie ujawniło jak dotąd kwoty, jaką
Przedsiębiorstwo prawdopodobnie wydatkowało ze swojego budżetu na organizację
tej imprezy.